De ideale ICT-omgeving is veilig en werkt altijd
Waarom systeembeheer door Maten ICT?
Servicedesk open van 07:00 - 18:00 uur
Direct een engineer aan de lijn
Hulp op afstand
Persoonlijke betrokkenheid
Systeembeheer geeft rust
Ons werk begint met het ontwerpen en inrichten van een hoogwaardig ICT-landschap. We brengen uw wensen in kaart, bespreken de mogelijkheden en adviseren over oplossingen en apparatuur. Daarbij gaan we altijd voor kwaliteit, efficiëntie en veiligheid.
Bij de installatie neemt MatenICT u alles uit handen. Van het aanleggen van kabels en het instellen van het wifinetwerk tot het installeren van de gekozen software. We verbinden alle elementen van het systeem naadloos met elkaar. En we gaan pas weg als alles werkt.
Second opinion
Heeft u een volledig ICT netwerk, maar denkt u dat het beter kan? Werkt uw IT-oplossing niet naar tevredenheid? Dan kijken we kritisch met u mee. Een second opinion is altijd een goed idee.
Beheer van hardware, software, applicaties
Als uw nieuwe ICT-systeem eenmaal loopt, zorgen wij voor het beheer ervan. Onze betrokken engineers lossen iedere kwestie snel en proactief op – vaak nog voordat u ergens last van heeft.
We hebben zelf alle hardware in huis: wat u nodig heeft voor uw netwerk, leveren wij. Zo weten we zeker dat niet alleen de software en aangeschafte applicaties, maar ook de hardware van de hoogste kwaliteit is. Want kritisch als we zijn, gaan we altijd voor de beste apparatuur tegen de scherpste prijs. Dat geldt voor pc’s en laptops net zo goed als voor toetsenborden en telefoons.
Bijkomend voordeel: we hebben maar zelden een lange levertijd.
Hoe werkt systeembeheer bij MatenICT?
De engineers van onze servicedesk zijn elke dag proactief bezig om te voorkomen dat u met een probleem te maken krijgt. Daar merkt u meestal niks van, want dat gebeurt op de achtergrond. U kunt gewoon doorwerken, terwijl wij alles voor u regelen.
Ruim 70% van alle systeembeheer doen we op afstand.
Bij onze servicedesk hangen grote schermen waarop we de systemen van onze klanten rechtstreeks kunnen volgen. Dat betekent niet dat we bij u naar binnen kunnen kijken, maar dat we uw systemen op afstand kunnen bewaken.
Een dreigend issue komt in beeld. Ook horen we een geluid dat aangeeft hoe ernstig het probleem is. Een van onze engineers gaat direct aan de slag met een oplossing. Door proactief systeembeheer, zoals we dat noemen, blijft uw systeem lopen als een zonnetje.
Updates en veiligheidspatches
Ook updates van software en bijvoorbeeld veiligheidspatches horen bij ICT-beheer. Wij zorgen ervoor dat alle hardware en software een update krijgen zodra die beschikbaar komt. We installeren nieuwe softwareversies op alle computers, laptops en tablets. Zodat bedreigingen van buitenaf zo goed mogelijk worden geweerd.
Contracten voor ICT-beheer
Voor de meeste bedrijven is het netwerk cruciaal, maar het ene bedrijf is het andere niet. Sommige organisaties hebben een eigen ICT-afdeling, zijn relatief klein of vinden het minder erg als hun netwerk er even uitligt. Daarom bieden we verschillende beheercontracten aan.
Hulp op afstand
Werkt er iets niet op uw pc of laptop? Dan kunnen we via Hulp op Afstand direct meekijken om een oplossing te zoeken. Met deze snelle service kunnen we veel problemen op afstand oplossen. Mocht dat niet lukken, dan komen we alsnog bij u langs en lossen we het probleem ter plekke op.
De persoonlijke aanpak van MatenICT
Welke diensten we ook leveren, u krijgt onze persoonlijke service en betrokkenheid er gratis bij. Daar hoeft u niet om te vragen. We kijken namelijk altijd kritisch mee met de beslissingen en keuzes die worden gemaakt. We willen nu eenmaal het beste voor u.